maandag 17 juni 2013

Halfverband

Een van de startideeën voor de presentatie in de Witte Slagerij is uit te gaan van het meest karakteristieke van de ruimte namelijk de tegels.
Het eerste wat in me op kwam was een plan om witte tegels te vervangen door
zwarte tegels om daarmee grafische patronen in de ruimte te creëren.
Na mijn eerste onderzoek van de ruimte moest ik mijn basisplan enigszins aanpassen. De tegels van de ruimte moeten intact blijven (zeer begrijpelijk natuurlijk) en daarnaast zijn de tegels in een halfverband gezet in plaats van recht boven elkaar. Dit laatste is voor mij een grote uitdaging omdat het meeste werk van mij gebaseerd is op stapelingen van vierkanten binnen een strak rasterwerk. Nu moet ik een verschuiving proberen te integreren in het grafisch ontwerp. Uitgangspunt blijft namelijk de tegelstructuur zoals hij is en niet een afbeelding met een strak rechttoe rechtaan patroon op de tegelmuur geplakt, geverfd of geprojecteerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten